Laatste update: 17-07-2019

Welkom op de groep 3b site!                                 

Leerkracht; juf Lia en op de bapowoensdag…...

Mijn mailadres is:  l.vandiermen@aloysius-school.nl



Benodigdheden in groep 3
Graag op de 1e schooldag meegeven.
  • multomap 23 rings met 3 tabbladen
  • etui met grote gum (kleine gummen verdwijnen snel)
  • etui/ doos met stiften
  • liniaal , liefst van 20 cm
  • whiteboard stiften (2) en in januari nogmaals 2
  • stoffen gymtas
  • gymkleren: t-shirt, broek sportschoenen
  • rugtas
Kinderen krijgen een grijs en kleurpotloden van school.
Kinderen krijgen eenmaal oordopjes, zijn ze stuk dan zelf aanschaffen.

Stabilo potlood gebruiken we niet. De punt is erg dik en schrijft erg grof.

Gymmen
Onze gymdag is donderdag.

Lezen
                                     

We werken met de methode Veilig leren lezen.
 
De methode bestaat uit 11 kernen en een start en een afsluitingskern.
 Vanaf kern 1 is het niveau waarin ze gaan werken voor elk kind aangepast.
Na elke kern krijgen de kinderen een diploma mee naar huis. Achter op het diploma staat het aantal gelezen woorden en de score die daarbij hoort. Zo bent u na elke kern ( 3 weken) op de hoogte hoe het lezen vordert bij uw kind.
In de startkern maken de kinderen kennis met opa. Zodra opa zijn vertelselpet opzet komen er prachtige verhalen in zijn hoofd. Deze worden bij elke kern als startpunt voorgelezen dmv een prentenboek
 


  • Rekenen
    We werken met de methode Reken zeker. Daarin is voor groep 3 het belangrijkste  dat ze leren automatiseren van optel en aftelsommen t/m 20.

    Voordat we starten met het werkschrift doen we altijd 15 minuten automatiseringsoefeningen. Daar hebben we 3 vormen voor; 
    * We staan in de kring. Ik zeg een som en gooi de bal naar een leerling toe die het antwoord geeft. Iedereen moet al van te voren hebben nagedacht want de bal kan ook naar iedereen worden toe gegooid. 
    * Op mijn tafel staat een mok met stokjes. Op elk stokje staat de naam van een kind. Ik noem een som en iedereen denkt na. Ik trek een stokje met naam en het kind noemt het antwoord op.
    * Op hun wisbordje zetten ze het juiste antwoord neer en houden het omhoog zodat ik kan zien of ze goed hebben beantwoord.
    Zo is elk kind betrokken bij het automatiseren van sommen. Het is afwisselend en kinderen vinden het erg leuk om te doen.




    Agenda:
      


       


  •